Min Lilla Värld

Direktlänk till inlägg 29 juni 2010

Bra poesi

Av minlillavarld - 29 juni 2010 05:15

Att skriva bra poesi är att skriva något jävligt konstigt och själv förstå vad man menar.


När jag var 18 år ville jag bli författare. Jag började skriva på min första bok som skulle bli mitt genombrott. Den skulle heta "stjärnorna dansar" och handla om livet och alla mina erfarenheter. Vid 18 års ålder hade jag sett merparten av världens huvudstäder och varit på fyra kontinenter. Jag kom tre sidor. Sedan dess har jag lärt mig att platser inte betyder så mycket. Det är människorna man möter som ger de verkliga insikterna. Jag försöker vara lite mer öppen nu. Lyssna på den som har något att säga.
 
Titeln på boken syftade på att jag brukade stå på en balkong med en kikare och titta på stjärnor i nattmörkret. Det var ofta kallt ute och när jag höll kikaren darrade jag på händerna. Då rörde sig stjärnorna och i kikaren såg det ut som en dans.


Jag lyckades med titeln i alla fall.

 
 
Ingen bild

Grigge

29 augusti 2010 17:36

Vad lustigt och fint broder... Jag vet inte om jag minns, men jag känner igen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minlillavarld - 29 augusti 2010 12:03

Jag spelade på lördagkvällen med Butohdansaren Frauke på Pilane som ligger på ön Tjörn utanför Göteborg. Instrumentet var min laptop och ett minikeyboard med två oktaver. Improviserade toner till improviserad dans. Pilane är ett vackert beläget gr...

Av minlillavarld - 8 augusti 2010 15:06

pretentiö´s, (intellektuellt) anspråksfull (i en utsträckning som det inte finns täckning för); fordrande. Det är farligt att vara allvarsam när man sysslar med konst. Detta har jag fått erfara efter att ha blivit mer eller mindre sågad av de fl...

Av minlillavarld - 11 juli 2010 19:52

En gång gick jag till ICA, och av någon outgrundlig anledning låg endast ett sexpack folköl i min kundkorg när jag närmade mig kassan. Tanken slog mig: "om jag bara köper folköl kommer folk att tycka att jag är en alkis eller nåt". Jag gick därför ra...

Av minlillavarld - 9 juli 2010 19:45

Saknaden besöker mig ibland. Inget ont tycks försvinna trots tidens tand. Det är lätt att ge efter och svårt att kämpa emot. Lättare att fly än att råda bot. En osynlig skråma under hudens lena skal. Till att vara en plågad själ är det ännu en stund ...

Av minlillavarld - 2 juli 2010 12:56

Att vara konstnär är att vara besatt av sig själv, och framför allt det man skapar. Att vara konstnär är att älska sin skapelse mer än allt annat på jorden. Det är en kärlek som övervinner kärleken till en annan individ men alltid hungrar efter mer, ...

M i n L i l l a V ä r l d

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
<<<
Juni 2010 >>>

Sök

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards